Divendres 13: Presentació a Berga del llibre 'L’Exèrcit Popular Català (1969-1979). La Casa.'

La Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet acollirà el proper divendres, 13 de juny, a les 8 del vespre, la presentació del llibre “L'Exèrcit Popular Català (1969-1979). La Casa”, d'Oriol Falguera i editat per Rafael Dalmau, Editor. A l'acte de presentació d'aquest llibre, a part de l'autor i de l'editor, comptarem amb dos dels protagonistes: Aleix Renyé i Carles Sastre.

El llibre és un treball de molts anys d’investigació de Falguera on s’explica un dels episodis polítics més ignorats i ocults dels últims anys del franquisme i dels primers anys de l'anomenada 'Transició' com va ser l'existència d'una organització secreta que es proposava ser el nucli embrionari de la institució militar catalana i que amb aquest fi va desplegar un aparell humà i organitzatiu sofisticat i basat en la dedicació professional dels seus membres.

Aquest grup armat va ser batejat per la policia espanyola amb el nom d'ÈPOCA (Exèrcit Popular Català) i conegut al seu moment en relació amb l'anomenat 'cas Bultó', 'cas Viola' o 'cas Batista i Roca'. Aquesta lluita clandestina va encarnar durant els anys setanta la idea de continuïtat de les seccions militars dels partits independentistes seguint la línea del Front Nacional de Catalunya, Nosaltres Sols i Estat Català. 'La Casa' és el nom amb què els seus integrants anomenaven l’organització.

A partir d'una acurada recerca, amb correspondència, esquemes i apunts que permeten explicar la part del naixement i el desenvolupament del grup armat, el llibre descriu com a principi dels setanta ÈPOCA pren cos i es constitueix com un front armat independentista.

Per a més informació: Facebook oficial del llibre